۱۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۵۱

خندان دل:

اقتصاد روستاها باید تقویت شود

اقتصاد روستاها باید تقویت شود

زنجان-معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیرکشور با اشاره به روند مهاجرت معکوس از شهرها به روستاتاکید کرد: در راستای تحقق مهاجرت معکوس به روستاها باید اقتصاد روستاها تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ خندان دل  صبح پنج در حاشیه بهره بدراری از طرح گاز رسانی به روستای حاجی آرش در شهرستان زنجان  در گفتگو با خبرنگاران با  بیان اینکه توسعه وتقویت اقتصاد روستایی نقش مهم و اشساسی در روند ماندگاری پو همچنین مهاجرت معکوس دارد افزود: باید با تقویت اقتصاد روستاها و ایجاد بسترهای مناسب توسعه ای نسبت به رفع چالش های روستاها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه مهاجرت در مسیر تامین  امکانات اولیه زندگی صورت می گیرد ادامه داد:  برای جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهرها و همچنین شکل گیری مهاجرت معکوس بسترها و امکانات مناسب زندگی در روستاها فراهم شود.

خندان دل تاکید کرد: باید با اجرای طرح های مختلف زیربنایی نسبت به ماندگاری و ایجاد بستر مهاجرت معکوس در کشور اقدام شود و سیاست ما توسعه و گسترش بسترهای مناسب در روستاها برای شکل گیری مهاجرت معکوس است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیرکشور با اشاره به بهره برداری از عملیات گاز رسانی به ۱۸ روستای استان زنجان گفت: در حال حاضر درصد بهره مندی روستانشینان استان زنجان از نعمت گاز طبیعی به ۵۵ درصد ارتقا یافته است.

خندان دل افزود: با اجرای عملیات گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ استان زنجان طی ۲ سال آینده درصد بهره مندی روستانشینان استان زنجان از نعمت گاز به ۶۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بسترهای مناسب برای مهاجرت معکوس در روستاها را فراهم می کنیم افزود:  در حال حاضر میزان بهره مندی جمعیت روستایی استان زنجان از نعمت گاز تنها پنج درصد از میانگین کشوری کمتر است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیرکشور  در ادامه بر لزوم توسعه و تقویت آبیاری مکانیزه در روستاها تاکیرد کرد و روند موجود در زمینه خشکسالی در  کشور را یادآور شد و افزود: باید در زمینه مصرف آب در روستاها و مصارف کشاورزی مدیریت صحیح صورت بگیرد.

خندان با بیان اینکه مصرف بهینه اب می تواند مانع از وقوع بسیاری از چالش های حوزه آب شود افزود: آب یکی از مهمترین عناصر در زندگی بشر است و استفاده بهینه از این نعمت خدادای می تواند عامل مهم در مهاجرت معکوس شود.

وی گفت: در حال حاضر زیرساخت های آبرسانی، گازرسانی، برق رسانی، تلفن، جاده و حوزه سلامت در روستاها صورت گرفته است و این عوامل از مهمترین رویکردها در زمینه شکل گیری مهاجرت معکوس است.

کد خبر 2488001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha